Актуальні виміри організації наукового лінгвістичного середовища: досвід, практика, модифікація
DOI:
https://doi.org/10.31558/1815-3070.2020.40.1.16Klíčová slova:
громадське обговорення; моніторинг; освітня програма; освітньо-наукова програма; прикладна лінгвістика; філологіяAbstrakt
У статті узагальнено й систематизовано актуальні виміри організації науково-пошукового й освітньо-прикладного середовища в університетському середовищі, формування постійного активного діалогу усіх зацікавлених сторін в активізації такого середовища й критичному осмисленні досягнутого, модифікації науково-організаційних спрямувань та адекватному структуруванні й змістовому наповненні освітнього й наукового простору на різних рівнях університетської освіти й науки. Систематизовано прикладні моделі аналізу освітньопрофесійних та освітньо-наукових програм із визначенням основних спектрів посилення їхнього фокусу, регіонального контексту в загальнонаціональному просторі, визначенням функційного навантаження моніторингу, схарактеризовано тенденції громадського обговорення освітньо-професійних та освітньо-наукових програм спеціальності 035 Філологія (035.10 Прикладна лінгвістика).
Reference
Білоус О.М., Міщенко А.Л. Застосування інноваційних лінгвістичних технологій у підготовці перекладачів та фахівців із прикладної лінгвістики. Філологічні трактати. 2015. Т.7. №2. С. 60–69.
Гунько Л. Визначення характеристик та вимог до фахівця з іноземної мови та прикладної лінгвістики в Китаї. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. №1 (85). С. 149–158. doi 10.24139/2312-5993/2019.01/149-158
Загнітко А., Краснобаєва-Чорна Ж. Освітня програма «Прикладна лінгвістика / Applied Linguistics» (другого (магістерського) рівня вищої освіти) Донецького національного уні верситету імені Василя Стуса: параметричний аналіз. Лінгвокомп’ютерні дослідження. Вип. 13. Вінниця : ДонНУ ім. Василя Стуса, 2020. С. 126–135.
Регейло І. Підготовка наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в Україні у ХХ – початку ХХІ століття. К. : Освіта України, 2014. 704 с.
Регейло І.Ю., Базелюк Н.В. Освітня складова в докторських програмах у галузі освіти Гарвардського університету. Вища освіта України. 2015. Вип. 3 (дод. 2). С. 41–48.
Сисоєва С., Регейло І. Зміст підготовки докторів філософії у галузі освіти в університетах США. Педагогічний процес: теорія і практика (серія: педагогіка). 2016. №2 (53). С. 86–93.
Ситар Г. Прикладна лінгвістика у вишах України: специфіка наповнення навчальних планів ступеня освіти «бакалавр». Лінгвокомп’ютерні дослідження. Вип. 13. Вінниця : ДонНУ ім. Василя Стуса, 2020. С. 136–152.
Слюсаренко О.М. Розвиток найвищого університетського потенціалу в умовах глобалізації К. : Пріоритети, 2015. 384 с.
Спірін О.М., Носенко Ю.Г., Яцишин А.В. Сучасні вимоги і зміст підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації з інформаційно-комунікаційних технологій в освіті. Інформаційні технології і засоби навчання. 2016. Т. 56. №6. С. 219–239.
Bryha T. Applied linguistics degree programs (case study Brock University). Людина. Комп’ютер. Комунікація : збірник наукових праць. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. С. 181–182.
Bryha Т. Master’s degree program in the context of Canadian degree qualifications framework. Вища школа: удосконалення якості підготовки фахівців : зб. матеріалів міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 26-29 квітня 2017 р.). Черкаси, 2017. С. 20–23.
Klimkowska K. The Value of Pedagogical and Psychological Training as Part of Teacher Education Specialization as Perceived by the Students of Applied Linguistics. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». 2017. Вип. 5/37. С. 48–59.