Комунікативно-прагматичний потенціал маніпулятивних формул у текстах комерційної реклами.
Klíčová slova:
реклама, рекламна комунікація, рекламний текст, маніпуляція, маніпулятивний мовний вплив, адресат-споживач, оцінкаAbstrakt
У статті визначено роль маніпулятивних формул як ефективного засобу впливу та модифікації свідомості адресата-споживача, виявлено семантичні групи таких формул, частотність їх уживання та виконувану комунікативно-прагматичну функцію.Reference
Babyuk, Maksym. “Psykhycheskye Osnovanyya Manypulyatsyy (Psychological Basics of Manipulations)”. Aktual'nie Problemi Sotsyohumanytarnoho Znanyya (Relevant Issues of Social Humanities) 11 (2004): 12–17. Print.
Butenko, Nataliya. Sotsial'na Psykholohiya v Reklami (Social Psychology in Advertisement). Kyiv: KNEU, 2006. Print.
Dotsenko, Yevgeniy. Psykholohyya Manypulyatsyy: Fenomeni, Mekhanyzmi i Zashchyta (Psychology of Manipulation: Phenomena, Mechanisms and Defence). Moskva: CheRo, Izd-vo MHU, 1997. Print.
Dzhefkins, Frenk. Reklama (Advertisement). Kyiv: Znannya, 2001. Print.
Il'yn, Vladymyr. Povedenye Potrebyteley (Consumers’ Behavior). SPb: Pyter, 2000. Print.
Issers, Oksana. Rechevoe Vozdeystvie (Linguistic Influence). Moskva: Flinta : Nauka, 2011. Print.
Litunov, Sergey. Rechevoe Vozdeystvye i Yazykovoe Manypulyrovanye v Reklame (Speech Influence and Linguistic Manipulation in Advertisement). 2014. Web. 12 Feb. 2015.
Rizun, Volodymyr. Teoriya Masovoyi Komunikatsiyi (Theory of Mass Communication). Kyiv: Prosvita, 2008. Print.
Rozental', Dytmar. Yazyk Reklamnykh Tekstov (Language of Advertisement). Moskva: Vysshaya shkola, 1981. Print.
Ruda, Olena. Movne Pytannya yak Obyekt Manipulyatyvnykh Stratehiy u Suchasnomu Ukrayins'komu Politychnomu Dyskursi (Linguistic Issue as an Object of Manipulative Strategies in the Modern Ukrainian Political Discourse). Kyiv: NAN Ukrayiny, Instytut ukrayins'koyi movy, 2012. Print.
Sheynov, Vyktor. Skritoe Upravlenye Chelovekom (Implicit Control of Human). Minsk: Kharvest, 2006. Print.
Velykyy Tlumachnyy Slovnyk Suchasnoyi Ukrayins'koyi Movy (The Large Explanatory Dictionary of Modern Ukrainian Language). Ed. by V. T. Busel. Kyiv: Irpin': Perun, 2003. Print.
Zirka, Vira. “Movna Paradyhma Manipulyatyvnoyi Hry v Reklami (Linguistic Paradigm of Manipulative Game in Advertisement)”. Diss. Kyiv, 2005. Abstract. Print.