Organization of Subject-to-Subject Interaction while Studying a Foreign Language in the Conditions of Distance Learning

Authors

  • Kolos Yuliia Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»
  • Кupar Maiia Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

DOI:

https://doi.org/10.31558/1815-3070.2020.40.2.18

Keywords:

subject-subject interaction; distance learning; communicative approach; active learning

Abstract

During the COVID-19 associated quarantine period, distance learning became the only form of
education which is carried out by means of information and communication technologies. Although
distance learning has many undoubted advantages, there are a lot of difficulties for both teacher and
student as well. The main problems are lack of motivation, absence of direct communication especially during foreign language teaching where it is vital, computer-associated problems etc.

Author Biographies

Kolos Yuliia, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри загального мовознавства та іноземних мов

Кupar Maiia, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

викладач кафедри загального мовознавства та іноземних мов

References

Золотухин С. А. Типы взаимодействия с обучающимися в компьютерно-опосредованном обучении. Современные исследования социальных проблем (электронный научный журнал), Modern Research of Social Problems, № 5 (25), 2013. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/tipy-vzaimodeystviya-s-obuchayuschimisya-v-kompyuterno-oposredovannom-obuchenii (дата звернення: 08.10.2020).

Ковалев Г. А. Три парадигмы в психологии – три стратегии психологического воздействия. Общение и диалог в практике обучения, воспитания и психологической консультации: Сб. научных трудов. Москва, 1987. С. 4–16.

Рендюк С. П. Суб’єкт-суб’єктна дидактична взаємодія викладача і студентів у навчальновиховному процесі технічних університетів. Імідж сучасного педагога, 2016. № 5. С. 32–34.

Bouhnik Dan, Marcus Tali. Interaction in distance-learning courses. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 2006. № 57(3). P. 299–305.

Han S. Y., Hill S. R. Collaborate to learn, learn to collaborate: Examining the roles of context, community, and cognition in asynchronous discussion. Journal of Educational Computing Research, 2007. № 36(1). P. 89–123.

Haythornthwaite C. Exploring multiplexity: Social network structures in a computer-supported distance learning class. Information Society, 2001. № 17(3). P. 211–226.

IU – Teaching Online. Thinking About Learning Activities. URL https://canvas.ucdavis.edu/ courses/34528/assignments/3635?module_item_id=4976 (дата звернення: 08.10.2020).

Johnson S. D., Aragon S. R., Shaik N. & Palma-Rivas N. Comparative analysis of learner satisfaction and learning outcomes in online and face-to-face learning environments. Journal of Interactive Learning Research, 2000. № 11(1). Р. 29–49.

Moore M. G. Three types of interaction. The American Journal of Distance Education, 1989. № 3(2). P. 1–6.

Thurmond V. A., Wambach, K. Understanding Interactions in Distance Education: A Review of the Literature. International Journal of Instructional Technology and Distance Education, 2004. № 1 (1). URL: http://itdl.org/Journal/Jan_04/article02.htm (дата звернення: 08.10.2020).

Vonderwell S., & Zachariah S. Factors that influence participation in online learning. Journal of Research on Technology in Education, 2005. № 38(2). P. 213–230.

Published

2020-12-11

How to Cite

Юлія, К. ., & Майя, К. . (2020). Organization of Subject-to-Subject Interaction while Studying a Foreign Language in the Conditions of Distance Learning. Linguistic Studies, 157-164. https://doi.org/10.31558/1815-3070.2020.40.2.18

Issue

Section

SECTION V Innovative Approaches to Teaching Foreign Languages