Ukraine’s Political Advertisement: Suggestion Realization Strategies Analysis
DOI:
https://doi.org/10.31558/1815-3070.2020.40.1.9Keywords:
political advertisement; political slogan; NLP; suggestion; Suggestive Linguistics; pathogenic texts; media; state information policyAbstract
Suggestive function is its basic one, scilicet advertisement is directed towards persuading the consumer that one needs to purchase the advertised product, political advertisement, its language being the integral part of politics and authoritative decisions, as well as the society’s functioning as a whole. Utilizing the suggestion techniques in the sphere of politics and public management is extremely crucial not only in order to analyze the political texts, but to optimize the very construction of these texts considering the according brand new scientific technologies.
References
Бориснев С. В. Соціологія коммуникации: учеб. пособие для вузов. Москва: ЮНИТИДАНА, 2003. 270 с.
Брайант Дж., Томпсон С. Основы воздействия СМИ; пер. с англ. Москва: Издательский дом «Вильямс», 2004. 432 с.
Бутиріна М. В. Стереотипи масової свідомості: особливості формування та функціонування у медіа середовищі: монографія. Дніпропетровськ: Видавництво «Слово», 2009. 368 с.
Викентьев И. Л. Приемы рекламы и public relations. СПб.: Триз-шанс, Бизнесс-Пресса, 1999. 228 с.
Закон України про рекламу. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon. rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=270%2F96- %E2%F0.
Квіт С. Масові комунікації: підручник. Київ: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008. 206 с.
Ковалевська Т. Ю. Комунікативні аспекти нейролінгвістичного програмування: монографія. Одеса: Астропринт, 2001. 344 с.
Луман Н. Реальность массмедиа; пер. с нем. А. Ю. Антоновского. Москва: Праксин, 2005. 256 с.
Маклюэн М. Телевидение. Робкий гигант. Телевидение вчера, сегодня, завтра. Москва: «Рефл-Бук», 1987. Вып. 7. С. 7–18.
Морозова И. Слагая слоганы. Москва: РИП-Холдинг, 1996. 172 с.
Потятиник Б., Лозинський М. Патогенний текст. Львів: Місіонер, 1996. 296 с.
Почепцов Г. Г. Теория коммуникации. Москва: «Рефл-Бук», Київ: «Ваклер», 2001. 656 с.
Психолингвистические проблемы массовой коммуникации. Москва: Наука, 1998. 148 с.
Психология в рекламе; под ред. П.К. Власова. 2-е издание, дополненное, переработанное, исправленное. Харьков: Изд-во Гуманитарный центр, 2007. 320 с.
Тюрина И. Великое пророчество: Философская концепция Маршалла Маклюэна. Москва: Фонд «Мир», 2005. 496 c.
Феофанов О. А. Реклама: Новые технологии в России. СПб.: Питер, 2003. 384 с.
Черепанова И. Ю. Заговор народа. Как создать сильный политический текст. Москва: КСП+, 2002. 464 с.
Shaheen J.G. Arab and Muslim stereotyping in American popular culture. Washington: Georgetown Univ Ctr for Muslim, 1997. 91 p.