Війна на сході України очима учнів Вінниччини й Донеччини: асоціативний словник (2014 – 2021 рр.)
DOI:
https://doi.org/10.31558/1815-3070.2023.45.15Schlagworte:
психолінгвістика; психолінгвістичний аналіз; мова; мислення; збройний конфлікт; асоціативний словникAbstract
У статті розкрито проблематику лінгвопсихологічного аналізу мовного портрету дитини, розглянуто наслідки війни на Донеччині в мовному портреті школярів і підлітків у загальноосвітніх навчальних закладах Донецької області та міста Вінниця, виявлено відмінності й подібності у психолінгвістичних моделях процесу сприйняття та розуміння конфлікту на Сході України через порівняння мовних матеріалів учнів прифронтових шкіл та учнів мирної території, створено асоціативний словник.
Literaturhinweise
Бочкор, Н.П., Дубровська, Є.В., Залеська, О.В. Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період. Київ: МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. 84 c.
[Bochkor, N.P., Dubrovska, Ye.V., Zaleska, O.V. Sotsialno-pedahohichna ta psykholohichna robota z ditmy u konfliktnyi ta postkonfliktnyi period. Kyiv: MZhPTs «La Strada-Ukraina», 2014. 84 c.]
Жигай, А.С. Зміна світобачення дитини під час збройного конфлікту на сході України: лінгвопсихологічний аналіз. Лінгвокомп’ютерні дослідження: Донецький нац. ун-т ім. Василя Стуса 14, гол. ред. А. Загнітко. Вінниця: ДонНУ ім. Василя Стуса, 2021, 82–87.
[Zhyhai, A.S. Zmina svitobachennia dytyny pid chas zbroinoho konfliktu na skhodi Ukrainy: linhvopsykholohichnyi analiz. Linhvokompiuterni doslidzhennia: Donetskyi nats. un-t im. Vasylia Stusa 14, hol. red. A. Zahnitko. Vinnytsia: DonNU im. Vasylia Stusa, 2021, 82–87.]
Загородня, О. «Система опрацювання асоціативних результатів “STIMULUS”». Українська мова 2, 2018: 115–130.
[Zahorodnia O. «Systema opratsiuvannia asotsiatyvnykh rezultativ “STIMULUS” ». Ukrainska mova 2, 2018: 115–130.]
Мартінек, С. Український асоціативний словник: В 4-х т. Вид. 2-ге, стер. Львів: ПАЇС, 2008. Т. 1‒2: Від стимулу до реакції. Т. 1. 468 с.; Т. 2: 471 с.; Львів: ПАЇС, 2021. Т. 3‒4: Від реакції до стимулу. Т. 3. 544 с.; Т. 4. 648 с.
[Martinek, S. Ukrainskyi asotsiatyvnyi slovnyk: V 4-kh t. Vyd. 2-he, ster. Lviv: PAIS, 2008. T. 1‒2: Vid stymulu do reaktsii. T. 1. 468 s.; T. 2: 471 s.; Lviv: PAIS, 2021. T. 3‒4: Vid reaktsii do stymulu. T. 3. 544 s.; T. 4. 648 s.]
Терехова, Д.І. Особливості сприйняття лексичної семантики слів (психолінгвістичний аспект). Київ, 2000.
[Terekhova, D.I. Osoblyvosti spryiniattia leksychnoi semantyky sliv (psykholinhvistychnyi aspekt). Kyiv, 2000.]
Терехова, Д.І. «Урахування соціолінгвістичних чинників у психолінгвістичному дослідженні». Проблеми семантики слова, речення та тексту 22, 2009: 399‒411.
[Terekhova, D.I. «Urakhuvannia sotsiolinhvistychnykh chynnykiv u psykholinhvistychnomu doslidzhenni». Problemy semantyky slova, rechennia ta tekstu 22, 2009: 399‒411.]
Jung C. Studies in Word ‒ Association. New-York, 1919.