Концептуальний потенціал антропонімів у поезіях Джорджа Ґордона Байрона

Автор(и)

  • Наталія Романишин Національний університет «Львівська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.31558/1815-3070.2022.43.9

Ключові слова:

Джордж Гордон Байрон; антропоцентричні художні концепти; художня концептуалізація; поезія англійського романтизму; поетичний дискурс

Анотація

Метою цієї роботи є розкриття семантичних параметрів антропоцентричних художньо-поетичних концептів у поезії Джорджа Гордона Байрона шляхом аналізу образного, естетичного та концептуального навантаження антропонімів. Антропоцентричні художні концепти, що знаходяться у фокусі проведеного дослідження, охоплюють концепти МОНАРХ, АРИСТОКРАТ, НАЦІОНАЛЬНИЙ ЛІДЕР / НАЦІОНАЛЬНИЙ ГЕРОЙ. Матеріалом дослідження є вірші Байрона, що входять до циклу «Єврейські мелодії», та поеми, присвячені особистості Наполеона Бонапарта. Розкриття концептуальної інформації здійснюємо із застосуванням контекстуально-інтерпретаційного методу, що є сукупністю процедур, спрямованих на реконструкцію авторського задуму, ідейно-тематичного змісту, домінантних художніх мотивів і сенсів.

Біографія автора

Наталія Романишин , Національний університет «Львівська політехніка»

кандидат філологічних наук, доцент кафедри прикладної лінгвістики

Посилання

Гадамер Г-Г. Актуальность прекрасного. Москва: Искусство, 1991. С. 266–323. [Gadamer G-G. Aktualnost prekrasnogo. Moskva: Iskusstvo, 1991. S. 266–323]

Дьяконова Н. Я. Английский романтизм. Проблемы эстетики. Москва: Наука, 1978. 208 с. [Dyakonova N. YA. Angliyskiy romantizm. Problemy estetiki. Moskva: Nauka, 1978. 208 s.]

Елистратова А. А. Наследие английского романтизма и современность. Москва: Изд-во АН СССР, 1960. 505 с. [Yelistratova A. A. Naslediye angliyskogo romantizma i sovremennost. Moskva: Izd-vo AN SSSR, 1960. 505 s.]

Приходько А. М. Концепти і концептосистеми в когнітивно-дискурсивній парадигмі лінгвістики. Запоріжжя: Прем’єр, 2008. 332 с. [Prykhodko A. M. Kontsepty i kontseptosystemy v kohnityvno-dyskursyvnii paradyhmi linhvistyky. Zaporizhzhia: Premier, 2008. 332 s.]

Ткаченко О. Б. Мова і національна ментальність (спроба сучасного синтезу). Київ: Грамота, 2008. 240 с. [Tkachenko O. B. Mova i natsionalna mentalnist (sproba suchasnoho syntezu). Kyiv: Hramota, 2008. 240 s.]

Федоров Ф. П. Романтический художественный мир: пространство и время. Рига: Зинатне, 1998. 454 с. [Fedorov F. P. Romanticheskiy khudozhestvennyy mir: prostranstvo i vremya. Riga: Zinatne, 1998. 454 s.]

Эко У. Открытое произведение: форма и неопределенность в современной поэтике. СанктПетербург, 2006. 412 с. [Eko U. Otkrytoye proizvedeniye: forma i neopredelennost v sovremennoy poetike. Sankt-Peterburg, 2006. 412 s.]

Beatty B. Poetry, Politics and Prophecy: The Age of Bronze, The Vision of Judgment, The Prophecy of Dante. Byron: the Poetry of Politics and the Politics of Poetry / in eds. R. Beaton, Chr. Kenyon Jones. London: Centre for Hellenic Studies, King’s Colledge, 1969. P. 93–104.

Beatty B. G. Liberty and Poetic Licence: New Essays on Byron. Liverpool: Liverpool University Press, 2008. (Bone, Drummond. Byron. Tavistock Northcote House Publishers, 2000). 244 p.

Callaghan M. The Poet-Hero in the Work of Byron and Shelley. ANTHEM Press, 2019. 240 p.

Clubbe J. Between Emperor and Exile: Byron and Napoleon 1814–1816. The Journal of International Napoleonic Society. 1997. Vol. 1. April, № 1. P. 70–84. URL: http://www.napoleonseries.org/ins/scholarship97/c_byron.html

Clubbe J. Byron, Napoleon, and Imaginative Freedom. Liberty and Poetic Licence: New Essays on Byron / B. Beatty; T. Howe, Ch. Robinson (eds.). Liverpool University Press, 2008. P. 181–192.

Cochran P. Byron’s European reception. The Cambridge Companion to Byron / D. Bone (ed.). Cambridge: Cambridge University Press, 2004. P. 249–264.

Eliot T. S. On Poetry and Poets. New York: Farrar, Straus and Giroux, 2009. 320 p.

Franklin C. Byron. London; New York: Routledge, 2007.

Jones D. M. The Byronic Hero and the Rhetoric of Masculinity in the 19th Century British Novel. Jefferson, North Carolina McFarland et Company, Inc., Publishers, 2017. 183 p.

Lansdown R. (a) Four philosophical tales. The Cambridge Introduction to Byron (Cambridge Introductions to Literature). Cambridge: Cambridge University Press, 2012. P. 97–111.

Lansdown R. (b) Histories and mysteries. The Cambridge Introduction to Byron (Cambridge Introductions to Literature). Cambridge: Cambridge University Press, 2012. P. 112–128.

Lussier M. Romantic Dynamics: The Poetics of Physicality. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Macmillan Press, 2000. 229 p.

Marchand L. A. Byron’s Letters and Journals: 13 vols. / ed. by Leslie. Vol. 9. London: John Murray, 1973–1982, 1995.

McGann J. Byron’s lyric poetry. The Cambridge Companion to Byron / D. Bone (ed.). Cambridge: Cambridge University Press, 2004. P. 209–235.

McGann J. J., Soderholm J. Byron and Romanticism. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2002. 326 p.

Modrzewska M., Fengler M. Byron: Reality, Fiction and Madness. Berlin Peter Lang, 2020. 182 p.

Romanyshyn N. Algorithm for disclosing artistic concepts in the correlation of explicitness and implicitness of their textual manifestation. Proceedings of the 5th International conference on Сomputational linguistics and intelligent systems (COLINS 2021). Vol. 2870, 2021. P. 719–730.

Stabler J. Byron, postmodernism and intertextuality. The Cambridge Companion to Byron / D. Bone (ed.). Cambridge: Cambridge University Press, 2004. P. 265–284.

Stockwell P. Cognitive poetics: An introduction. London: Routledge, 2002. 256 p.

Tuite C. Byron in Context. Cambridge: Cambridge University Press, 2020. 514 p.

Tsur R. Toward a theory of cognitive poetics. Amsterdam, etc.: Elsevier Science, 1992. 697 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-02

Номер

Розділ

РОЗДІЛ ІІ. Проблеми лінгвістики тексту, дискурсології, когнітивної лінгвістики