Коректувальний контроль у навчанні іноземним мовам

Автор(и)

  • Кальнік Олександр Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

DOI:

https://doi.org/10.31558/1815-3070.2020.40.2.17

Ключові слова:

контроль навчальних досягнень; вищий навчальний заклад; особистісно рієнтоване навчання; методи контролю; проєкт; портфоліо

Анотація

У статті аналізуються форми і методи контролю навчальних досягнень з погляду виявлення їхнього навчального і розвивального потенціалу. Відзначається, що контроль навчальних досягнень у практиці викладання має переважно констатувальний характер, тобто реалізуються насамперед його діагностична та оцінювальна функції. Аналіз форм і методів контролю навчальних досягнень вказує на те, що усна і письмова форми контролю, контроль за допомогою проєктів і навчального портфоліо забезпечують максимальну реалізацію таких функцій, як-от навчальна, виховна, розвивальна і самовдосконалення, оскільки дають можливість не тільки виявити і оцінити рівень навчальних досягнень, а й сприяють формуванню професійної компетенції, активізації пізнавальної діяльності, інтелектуальному розвитку, забезпечують можливість творчої діяльності студентів.

Біографія автора

Кальнік Олександр, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри германської філології та перекладу

Посилання

Аванесов В. С. Методологические и теоретические основы тестового педагогического контроля: дисс. … доктора пед. наук. Санкт-Петербург, 1994. 339 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.

Изотова Н. В. Корректирующий контроль как фактор повышения качества обучения: автореф. дисс. … канд. пед. наук. Брянск, 2004. 20 с.

Корсак К. Про якість інструментарію оцінювання: співбесіди, іспити, тести. Директор школи. Україна. 2001. № 5. С. 84–94.

Кудаев М. Р. Корректирующий контроль в учебном процессе: дидактические основы построения и реализации системы: дисс. … доктора пед. наук. Майкоп, 1998. 431 с.

Паращенко Л. І., Леонський В. Д., Леонська Г. І. Тестові технології у навчальному закладі: метод. посіб. Київ: ТОВ «Майстерня книги», 2006. 217 с.

Пейп Дж., Чошанов М. Учебные портфолио – новая форма контроля и оценки достижений учащихся. Директор школы. 2000. № 1. С. 75–82.

Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного языка. Иностранные языки в школе. 2000. № 2. С. 3–10.

Якиманская И. С. Личностно ориентированное обучение в современной школе. Москва: Сентябрь, 2000. 110 с.

Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 260 p.

Hart D. Authentic assessment. Melno Park, California. 1994. 120 p.

Linn R. L., Gronlund N. E. Measurement and assessment in teaching. Upper Saddle River: Merrill, 2000. 574 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-11

Номер

Розділ

РОЗДІЛ V Інноваційні підходи до викладання іноземних мов