Коректувальний контроль у навчанні іноземним мовам
DOI:
https://doi.org/10.31558/1815-3070.2020.40.2.17Ключові слова:
контроль навчальних досягнень; вищий навчальний заклад; особистісно рієнтоване навчання; методи контролю; проєкт; портфоліоАнотація
У статті аналізуються форми і методи контролю навчальних досягнень з погляду виявлення їхнього навчального і розвивального потенціалу. Відзначається, що контроль навчальних досягнень у практиці викладання має переважно констатувальний характер, тобто реалізуються насамперед його діагностична та оцінювальна функції. Аналіз форм і методів контролю навчальних досягнень вказує на те, що усна і письмова форми контролю, контроль за допомогою проєктів і навчального портфоліо забезпечують максимальну реалізацію таких функцій, як-от навчальна, виховна, розвивальна і самовдосконалення, оскільки дають можливість не тільки виявити і оцінити рівень навчальних досягнень, а й сприяють формуванню професійної компетенції, активізації пізнавальної діяльності, інтелектуальному розвитку, забезпечують можливість творчої діяльності студентів.
Посилання
Аванесов В. С. Методологические и теоретические основы тестового педагогического контроля: дисс. … доктора пед. наук. Санкт-Петербург, 1994. 339 с.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.
Изотова Н. В. Корректирующий контроль как фактор повышения качества обучения: автореф. дисс. … канд. пед. наук. Брянск, 2004. 20 с.
Корсак К. Про якість інструментарію оцінювання: співбесіди, іспити, тести. Директор школи. Україна. 2001. № 5. С. 84–94.
Кудаев М. Р. Корректирующий контроль в учебном процессе: дидактические основы построения и реализации системы: дисс. … доктора пед. наук. Майкоп, 1998. 431 с.
Паращенко Л. І., Леонський В. Д., Леонська Г. І. Тестові технології у навчальному закладі: метод. посіб. Київ: ТОВ «Майстерня книги», 2006. 217 с.
Пейп Дж., Чошанов М. Учебные портфолио – новая форма контроля и оценки достижений учащихся. Директор школы. 2000. № 1. С. 75–82.
Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного языка. Иностранные языки в школе. 2000. № 2. С. 3–10.
Якиманская И. С. Личностно ориентированное обучение в современной школе. Москва: Сентябрь, 2000. 110 с.
Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 260 p.
Hart D. Authentic assessment. Melno Park, California. 1994. 120 p.
Linn R. L., Gronlund N. E. Measurement and assessment in teaching. Upper Saddle River: Merrill, 2000. 574 p.