Війна на сході України очима учнів Вінниччини й Донеччини: асоціативний словник (2014 – 2021 рр.)

Автор(и)

  • Анатолій Загнітко Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • Анастасія Жигай Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/1815-3070.2023.45.15

Ключові слова:

психолінгвістика; психолінгвістичний аналіз; мова; мислення; збройний конфлікт; асоціативний словник

Анотація

У статті розкрито проблематику лінгвопсихологічного аналізу мовного портрету дитини, розглянуто наслідки війни на Донеччині в мовному портреті школярів і підлітків у загальноосвітніх навчальних закладах Донецької області та міста Вінниця, виявлено відмінності й подібності у психолінгвістичних моделях процесу сприйняття та розуміння конфлікту на Сході України через порівняння мовних матеріалів учнів прифронтових шкіл та учнів мирної території, створено асоціативний словник.

Біографії авторів

Анатолій Загнітко , Донецький національний університет імені Василя Стуса

доктор філологічних наук, професор, член кореспондент НАН України, професор кафедри загального та прикладного мовознавства і слов’янської філології

Анастасія Жигай , Донецький національний університет імені Василя Стуса

студентка 1 курсу СО «Магістр», ОПП «Прикладна лінгвістика», факультет психології, філології та іноземних мов

Посилання

Бочкор, Н.П., Дубровська, Є.В., Залеська, О.В. Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період. Київ: МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. 84 c.

[Bochkor, N.P., Dubrovska, Ye.V., Zaleska, O.V. Sotsialno-pedahohichna ta psykholohichna robota z ditmy u konfliktnyi ta postkonfliktnyi period. Kyiv: MZhPTs «La Strada-Ukraina», 2014. 84 c.]

Жигай, А.С. Зміна світобачення дитини під час збройного конфлікту на сході України: лінгвопсихологічний аналіз. Лінгвокомп’ютерні дослідження: Донецький нац. ун-т ім. Василя Стуса 14, гол. ред. А. Загнітко. Вінниця: ДонНУ ім. Василя Стуса, 2021, 82–87.

[Zhyhai, A.S. Zmina svitobachennia dytyny pid chas zbroinoho konfliktu na skhodi Ukrainy: linhvopsykholohichnyi analiz. Linhvokompiuterni doslidzhennia: Donetskyi nats. un-t im. Vasylia Stusa 14, hol. red. A. Zahnitko. Vinnytsia: DonNU im. Vasylia Stusa, 2021, 82–87.]

Загородня, О. «Система опрацювання асоціативних результатів “STIMULUS”». Українська мова 2, 2018: 115–130.

[Zahorodnia O. «Systema opratsiuvannia asotsiatyvnykh rezultativ “STIMULUS” ». Ukrainska mova 2, 2018: 115–130.]

Мартінек, С. Український асоціативний словник: В 4-х т. Вид. 2-ге, стер. Львів: ПАЇС, 2008. Т. 1‒2: Від стимулу до реакції. Т. 1. 468 с.; Т. 2: 471 с.; Львів: ПАЇС, 2021. Т. 3‒4: Від реакції до стимулу. Т. 3. 544 с.; Т. 4. 648 с.

[Martinek, S. Ukrainskyi asotsiatyvnyi slovnyk: V 4-kh t. Vyd. 2-he, ster. Lviv: PAIS, 2008. T. 1‒2: Vid stymulu do reaktsii. T. 1. 468 s.; T. 2: 471 s.; Lviv: PAIS, 2021. T. 3‒4: Vid reaktsii do stymulu. T. 3. 544 s.; T. 4. 648 s.]

Терехова, Д.І. Особливості сприйняття лексичної семантики слів (психолінгвістичний аспект). Київ, 2000.

[Terekhova, D.I. Osoblyvosti spryiniattia leksychnoi semantyky sliv (psykholinhvistychnyi aspekt). Kyiv, 2000.]

Терехова, Д.І. «Урахування соціолінгвістичних чинників у психолінгвістичному дослідженні». Проблеми семантики слова, речення та тексту 22, 2009: 399‒411.

[Terekhova, D.I. «Urakhuvannia sotsiolinhvistychnykh chynnykiv u psykholinhvistychnomu doslidzhenni». Problemy semantyky slova, rechennia ta tekstu 22, 2009: 399‒411.]

Jung C. Studies in Word ‒ Association. New-York, 1919.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Номер

Розділ

РОЗДІЛ VІ. Прикладна лінгвістика: напрями й аспекти дослідження