Колір та його роль в австралійському мас-медійному дискурсі.
DOI:
https://doi.org/10.31558/1815-3070.2018.36.12Ключові слова:
колір і теорії кольору, фізичний та психологічний вплив, полікодова комунікація, «концептуальна» метафора кольору, реклама, австралійський мас-медійний дискурсАнотація
У статті розглянуто основні існуючі теорії кольору, запропоновані науковцями природничих та гуманітрних сфер, простежено вплив кольору на фізичну, психологічну та вербальну поведінку людей, визначено семантику та граматику кольору в сучасній полікодовій комунікації. Особливу увагу звернуто на метафоричність та варіативність кольору, його культурозначимість і значення у рекламних повідомленнях австралійського масмедійного дискурсу, а також окреслено національно-культурні преференції австралійського соціуму.Посилання
Crowley, Ayn. “The two dimensional impact of color on shopping”. Marketing Letters 4 (1993): 59–69. Print.
Denysenko, Natalia. “Kolir u nashomu zhytti” (Colour in our Life). Doshkilne Vyhovannia (Preschool Education) 11 (2006) : 16–18. Print.
Dudynets, Tamara. “Psyhologichnyi vplyv kolioru na rozvytok osobystosti” (Psychological Influence of Colour on our Lives). Visnyk Psyhologichni nauky (Psychological Studies Herald) 10. (2007) : 27–34. Print.
Elliot, Andrew, and Maier Markus. “Color-in-context theory”. Advances in Experimental Social Psychology 45. The Netherlands: Elsevier Inc., 2012 : 61–125. Print.
Fairchild, Mark. Color Appearance Models. New York, NY: Wiley Press, (2013). Print.
Frank, Muth, and Gilovich Thomas. “The dark side of self and social perception: black uniforms and aggression in professional sports”. Journal of Personality and Social Psychology 54(1) (1988): 74–85 Print.
Hachkalo, Svitlana. “Vplyv kolioriv na psyhoemotsiinyi stan liudyny” (Impact of Colour on the Psychoemotional State of a Person). Osvita.ua. Web. 21 Nov. 2018.
Hill, Russel, and Barton, Robert. “Red enhances human performance in contests”. International Journal of Science 435 (2005) : 293. Print.
Goethe, Wolfgang. (1810) “Theory of Colors”. Translated by C.L. Eastlake. United States: Cambridge, Mass. (1970) : Print.
Goldstein, Kurt. “Some experimental observations concerning the influence of colors on the function of the organism”. Occupational Therapy 21 (1942) : 147–151. Print.
Kravkov, Sergej. “Tsvetovoe zrenie”(Colourful Vision). Moskva: Izdatelstvo Akademii Nauk SSSR (1951) : Print.
Meier, Brian, and Robinson, Michael. “The metaphorical representation of affect “. Metaphor and Symbol. 20 (2005) : 239–257. Print.
Nakshian, Jacob. “The effects of red and green surroundings on behavior”. The Journal of General Psychology 70 (1964) : 143–162. Print.
Sorokowski, Piotr, Szmajke, Andrzej. “How does the “red wins” effect work? The role of sportswear colour during sport competitions”. Human Movement 12 (4). University of Wroclaw (2007) : 367–373. Print.
Wittgenstein, Liudvig.”Kultyra i tsennost” (Culture and Value). Translated by L. Dobroselkiy. Moskva: Astrel (2010). Print.
Wright Angela. Colour Affects. Web. 25 Nov. 2018.