Фразеокогнітивний вимір репрезентації медіа-події.

Автор(и)

  • Anna Kryshtaliuk Department of Foreign Philology at Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University

DOI:

https://doi.org/10.31558/1815-3070.2019.37.17

Ключові слова:

медіа-подія, фразеологічна одиниця, когнітивно-дискурсивний підхід, фразеокогнітивний вимір, концептуалізація

Анотація

Медіа-подія та фразеологічні одиниці неодноразово були об’єктами дискурсивних досліджень. У цій розвідці ми пропонуємо міждисциплінарний, когнітивно-дискурсиний підхід до вивчення ролі фразеологізмів у репрезентації медіа-подій. Виокремлений у дослідженні фразеокогнітивний вимір дозволяє розглядати фразеологізми як одиниці, які активують значеннєві концептуалізації з доступом до конструювання медіа-подій.

Біографія автора

Anna Kryshtaliuk, Department of Foreign Philology at Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University

Candidate of Philology (PhD), Associate Professor, Associate Professor at the Chair of English

Посилання

Bednarek, Monika, and Helen Caple. News Discourse. London and New York: Continuum, 2012. Web. 6 Mar. 2019.

Bignell, Jonathan. Media Semiotics: An Introduction. Manchester and New York: Manchester University Press, 1997. Web. 25 Feb. 2019.

Bösch, Frank. European Media Events. EGO, 12 Mar. 2010, www. http://ieg-ego.eu/en/threads/europeanmedia/european-media-events. Accessed 14 March 2019. Web.

Cacciari С., and S. Glucksberg Imaging idiomatic expressions: literal or figurative meanings? Idioms: Structural and Psychological Prespectives. Hillsdale; New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 1995, pp. 43–56. Web. 7 Dec. 2018.

“Embodied Cognition.” Internet Encyclopedia of Phylosophy, www.iep.utm.edu/embodcog. Accessed 2 March 2019. Web. 13 Mar. 2019.

Evans, V. “Cognition.” A Glossary of Cognitive Linguistics, Edinburgh: Edinburgh University Press, 2007, p. 17. Web. 3 Mar. 2019.

Evans, Vyvyan, Benjamin K. Bergen, and Jörg Zinken. “The cognitive linguistics enterprise: an overview.” The Cognitive Linguistics Reader, London; Oakville: Equinox, 2007, pp. 2–36. Print.

Johnson, Mark and Tim Rohrer. “We Are Live Creatures: Embodiment, American Pragmatism, and the Cognitive Organism.” Body, Language, and Mind, vol. 1, Zlatev, Jordan; Ziemke, Tom; Frank, Roz; Dirven, René (eds.). Berlin: Mouton de Gruyter, 2007, pp. 17–54. Web. 17 Feb. 2019.

Kristiansen, Gitte, Achard, Michel, Dirven, René and Francisco J. Ruiz de Mendoza Ibáñez. “Introduction: Cognitive Linguistics: Current applications and future perspectives.” Applications of Cognitive Linguistics, Berlin; New York, Mouton de Gruyter, 2006, pp. 1–17. Print.

Kryshtaliuk, Anna. “Embodied Representation of Events in Modern English Newspaper Discourse.” Events and Narratives in Language. Ed. by Janusz Badio. Frankfurt am Main: Peter Lang, vol. 52, 2016, pp. 189–204. Print.

Kuznetsov, M. I. “Idiomatic Vocabulary in Present-day Media Discourse”. Naukovi pratsi. Seria Filologiia (Scientific papers. Philology Series), vyp. 240 (issue 240), t. 252 (vol. 252), 2015, 62–65. Web. 21 Feb. 2019.

Lakomska, I. V. “Semantyka i struktura frazeologizmiv u gazetnykh zagolovkakh: vplyvovyi aspekt (Semantics and structure of phraseological units in the newspaper headlines: influential aspect).” Diss. Odesa National U, 2018. Abstract. Print.

Langacker, Ronald. W. Cognitive Grammar: A Basic Introduction, Oxford: Oxford University Press, 2008. Print.

Malcolm I. G., and Sh. Farzard “Multiword units in Aboriginal English: Australian cultural expression in an adopted language.” Phraseology and Culture in English. Ed. by Paul Skandera. Berlin; New York: Mouton de Gruyter, 2007, pp. 375–398.

Matheson, Donald. Media Discourses: Analysing Media Texts. England: McGraw-Hill Education, 2005. Web. 2 Mar. 2019.

Mishchenko, T. V. Kognityvno-rytorychni funktsii frazeologizmiv v anglomovnomu khudozhniomu dyskursi (Cognitive and rhetoric functions of phraseological units in the English magazine discourse). Diss. Nizhyn State U, 2016. Print.

Munat, J. “Iconic functions of phraseological units and metaphor.” Outside-In and Inside-Out: Iconicity in Language and Literature. Maeder, C., Fischer, O., Herlofsky W. J. (eds.). Amsterdam; Philadelphia: John Benjamins Publishing company, 2005, pp. 398–402. Web. 27. Dec. 2018.

Numberg, G., Sag I. A., and Wasow T. “Idioms.” Language. vol. 70, 1994, pp. 491–538. Web. 23 Dec. 2018.

Potapenko, S. I. Suchasnyi Anglomovnyi Media-Dyskurs: Lingvokognityvnyi i Motyvatsiinyi Aspekty (Contemporary English media discourse: Cognitive and motivational aspects). Nizhyn: Vydavnytstvo NDU imeni Mykoly Gogolia, 2009. Print.

Rohrer, Tim. “Three dogmas of embodiment: Cognitive Linguitics as a cognitive science.” Applications of Cognitive Linguistics, Berlin; New York: Mouton de Gruyter, 2006, pp. 119–146.

Talbot, Mary M. Media Discourse. Representation and Interaction. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2007. Web. Dec. 12. 2018.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

РОЗДІЛ V. Проблеми лінгвістики тексту, дискурсології, когнітивної лінгвістики