Інтегрування інформаційних технологій у навчальні програми підготовки майбутніх фахівців із технічного перекладу

Автор(и)

  • Шаркова Наталія Національна металургійна академія України
  • Шаркова Світлана Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, лабораторія психології навчання ім. І. О. Синиці

DOI:

https://doi.org/10.31558/1815-3070.2020.40.2.19

Ключові слова:

переклад технічної літератури; електронні словники; онлайн-словники; програми автоматизованого перекладу; машинний переклад; професійна компетенція перекладача

Анотація

Задля вдосконалення професійної майстерності та конкурентноспроможності перекладачів технічної літератури в освітньому процесі впроваджуєтья практика ознайомлення студентів із ресурсами та сратегіями роботи з різноманітними інформаційно-комунікаційними технологіями. Авторами проведений теоретичний аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури з цієї теми, подаються результати спостереження та бесіди зі студентами щодо їхнього сформованого досвіду використання новітніх технологій під час перекладу. Надаються практичні рекомендації для розвитку професійної компетенції перекладача.

Біографії авторів

Шаркова Наталія, Національна металургійна академія України

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри перекладу та іноземних мов

Шаркова Світлана, Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, лабораторія психології навчання ім. І. О. Синиці

кадидат психологічних наук, доцент, докторант

Посилання

Агейчева А. О. Методи активізації сприйняття дидактичних матеріалів при дистанційному навчанні. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Київ, 2011. Вип. 28. С. 9–11.

Долинський Є. В., Скиба К. М. Інформаційні технології у професійній діяльності перекладача: навч. посіб. Хмельницький: ХНУ, 2016. 196 с.

Марченко О. Г. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі формування професійних компетенцій майбутніх перекладачів технічної літератури. Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних Сил. Харків, 2014. Вип. 3(40). С. 203–207.

Морозкина Е. А., Шакирова Н. Р. Использование информационных технологий для оптимизации процесса перевода. Вестник Башкирского университета: Филология и Искусствоведение. Уфа, 2012. №1(1), т. 17. С. 544–546.

Муштакова А. С., Шноль К. Э., Торгашева Ю. Г., Валишина С. Р. Информационные технологии как важнейшая составляющая профессиональной подготовки переводчиков. URL: https://repository.library.voenmeh.ru/xmlui/bitstream/handle/123456789/154/elr00697.pdf?seq uence=1&isAllowed=y (дата звернення: 7.10.2020).

Ольховська А. С. Теоретичні передумови розробки курсу «Сучасні перекладацькі технології. Системи автоматизації перекладу». Вісник Вінницького політехнічного інституту. Вінниця, 2016. № 4. С. 108–114.

Сергєєва О. В. Використання інформаційних технологій у професійній підготовці перекладачів в університетах Великої Британії. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кіровоград, 2016. Вип. 147. С. 121–125.

Тюкина Л. А., Пузенко И. Н. Информационные технологии в профессиональной деятельности переводчика. Профессионально ориентированный перевод: реальность и перспективы. 2018. Вып. 13. С. 248–255.

Шиба А. В. Використання інформаційних технологій у процесі формування професійної компетентності майбутнього перекладача засобами інтерактивних технологій. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Запоріжжя, 2013. Вип. 28(81). С. 356–365.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-11

Номер

Розділ

РОЗДІЛ V Інноваційні підходи до викладання іноземних мов