Принципи лінгвістичного конструювання емоцій у дискурсі.

Автор(и)

  • Tetiana Krysanova Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Anna Verbytska Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.31558/1815-3070.2018.36.8

Ключові слова:

дискурс, емоція, комунікативна ситуація, конструювання, предметно-референтна ситуація

Анотація

У статті висвітлено основні аспекти, згідно яких відбувається конструювання емоцій у дискурсі, а саме залучення соціокультурних чинників, побудова типової комунікативної ситуації і вибір відповідних лінгвальних засобів. Процес конструювання емоцій у дискурсі постає як процес взаємодії когнітивних, ситуативних і соціально-культурних чинників, зумовлений характеристиками емоцій як психологічних процесів. У статті, опираючись на лінгвістичну конструктивістську теорію емоцій, здійснено контекстуальний, дискурсивний аналіз та контент-аналіз об'єктивації емоції в дискурсі на основі дистресу (distress) в англомовному медіа-дискурсі. У результаті, виокремлено соціокультурні чинники конструювання дистресу й типові предметно-референтні ситуації, залучені для трансляції емоційного смислу.

Біографії авторів

Tetiana Krysanova, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри практики англійської мови

Anna Verbytska, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

асистент кафедри практики англійської мови

Посилання

Bamberg, Michael. “Language, Concepts and Emotions: the Role of Language in the Construction of Emotions.” Language Sciences 19, No. 4 (1997): 309-340. Print.

Barrett, Lisa Feldman. How Emotions are Made. The Secret Life of the Brain. Boston, New York: Houghton Mifflin Harcout, 2017. Print.

Danylian, Oleh, Dzioban, Oleksandr, Maksymov, Serhii, et. al. Filosofia Prava (The Philosophy of Law). Kharkiv: Pravo, 2009. Print.

Dijk, Teun A. van. Society and Discourse. How Social Contexts Influence Text and Talk. Cambridge University Press: Cambridge, 2009. Print.

Harre, Rom, and W. Gerrod Parrot. The Emotions: Social, Cultural and Biological Dimensions. London: Sage Publications, 1999. Print.

Izard, Carroll Ellis. The Psychology of Emotions. New York: Plenum, 1991. Print.

Lewis, Michael, and Carolyn Saarni. “Culture of emotions.” The Socialisation of Emotions. NY/London (1985): 1-20. Print.

Makarov, Mikhail. Osnovy Teorii Diskursa (The Basics of Discourse Theory). Moscow: Gnozis, 2003. Print.

Morozova, Olena. “Interakziinyi Freim jak Struktura Komunikatyvno Relevantnoho Znannia: Teoretychnyi ta Innovaziinyi Aspekty (The Interaction Frame as a Structure of Communicatively Relevant Knowledge: Theoretical and Didactic Aspects)”. Suchasni fundamentalni teorii ta innovatsiini praktyky navchannia inozemnoi movy u vuzi (Modern Fundamental Theories and Innovative Practices of Teaching Foreign Language in HEI). Kharkiv, 2013. 177-190. Print.

Prykhodko, Anatoli. Konzepty i Konzeptosistiemy (Concepts and Conceptosystems). Dnipropetrovsk, 2013. Print.

Semeniuk, Oleh and Valentyna Parashchuk. Osnovy Teorii Movnoi Komunikazii (The Basics of the Communication Theory). Kyiv: VZ “Akademia”. 2010. Print.

Tomkins, Silvan Solomon. Affect Imagery Consciousness. USA: Springer Publishing Company. 1963. Print.

Verbytska, Anna. “Konzept DYSTRES/DISTRESS v anhlomovnomu media dyskursi: kohnityvnokomunikatyvnyi aspekt (The Concept DISTRESS in English Media Discourse: Cognitive and Communicative Aspects)”. Diss. V.N. Karazin Kharkiv National University, 2018. Abstract. Print.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

РОЗДІЛ V. Проблеми лінгвістики тексту, дискурсології, когнітивної лінгвістики